miercuri, 12 decembrie 2012

Tutorial Glob Om de Zapada

          Acesta este unul dintre tutorialele pe care le-am pregatit pentru voi de sarbatori. Va voi arata , pentru cei care sunt deja initiati in arta rularii hartiei, cum sa faceti un frumos glob pentru bradul de craciun.
         Veti vedea pt inceput cum vor arata globurile la final ca sa va dau putin elan :)



Materiale necesare  pentru confectionarea globului:

    -  Hartie alba , neagra, portocalie, verde si rosie de 130g
    -  O semisfera de plastic sau o jumatate de glob din polistiren sau un glob de plastic mai vechi
    -  Glitter alb ( sclipici ), glitter cu lipici colorat
    -  10 cm de funda rosie 
    -  10 cm de snur pt agatat globul
    -  Aracet sau orice fel de licpici pentru hartie.

Cum se face:

 Eu am folosit ca baza pentru glob o semisfera de plastic de 8cm, dar puteti folosi si o jumatate de glob de potistiren invelit in plastic ca sa nu se lipeasca hartia de el  sau  un glob vechi de plastic.


 Inveliti semisfera in benzi de hartie ca in imaginea de mai jos, asfel globul va avea mai multa siguranta. Eu am lucrat cu benzi de hartie de 3mm.


 Pentru glob, am folosit aceeasi hartie alba  in benzi de 3 mm pe care am rulat-o prin metoda beehave. Eu am rulat cate 2 benzi odata, deoarece nu am avut hartie de 130g si am folosit hartie alba de scris de 100g.
Hartia odata rulata, am strans-o intre degete cat de mult am putut deoarece  am vrut ca globul sa fie cat mai compact fara prea multe gauri. Nu stiu exact cate benzi de hartie au intrat pentru o jumatate de glob, totul depinde de cat de strans lucrati.


Faceti cat mai multe benzi stranse , atunci cand le veti lipi intre ele , va merge mai repede daca nu pierdeti timpul la confectionarea lor. Lipiti benzile rulate, una langa alta cat mai strans pozibil , pe semisfera de plastic.


Incercati sa nu lasati spatiu intre ele ca odata terminat , globul sa arate ca un bulgare de zapada. Jumatatea de glob acoperita cu hartie rulata va arata astfel:



Cand ati terminat 2 jumatati de glob, acoperiti-le pe interior cu un strat de aracet combinat cu putina apa  , sa nu fie prea gros  sau cu lipici in strat subtire daca nu aveti aracet. Luati o pensula si intindeti aracetul fara sa presati pra mult ca sa nu deformati globul. Lasati sa se usuce bine inainte de a trece la urmatoarea operatie.


 Cand cele 2 jumatati sunt complet uscate, lipiti-le intre ele cat mai strans posibil , insa aveti grija sa nu deformati globul printr-o presare prea puternica. La final el va arata astfel:



  Acum sa trecem la confectionarea palariei. Veti avea nevoie de carton negru de 200 sau 220g (negru pentru El sau rosu pentru Ea)  si un compas. Trasati un cerc cu raza de 4,5 cm si unul cu raza de 3cm , din acelasi punct.


 Decupati cercul mare cu foarfeca sau orice fel de cutter aveti, apoi cu grija pe cel din interior, spun cu grija deoarece acela va fi capacul palariei asa ca sa nu il deformati prea tare. Aveti nevoie de cate 2 cercuri din fiecare. Pentru calota palariei decupati o banda de hartie de  4,5 cm x 17,5 cm. Trasati pe lugime, pe fiecare parte cate o linie la 5mm de la margine,aceea va fi parte indoita care va fi lipita,  apoi cu o foarfeca zimtata taiati cat mai aproape de margine. Daca nu aveti puteti folosi o foarfeca normala si taiati sub forma de zig zag. Partile decupate vor arata astfel:


 Lipiti banda de 17 cm  la capat si introduceti-o pe unul din cercuri.


  Indoiti partea zimtata de la unul din capete spre exterior si lipiti-o de cerc .


Apoi puneti lipici pe toata suprafata  si adaugati cel de al doilea cerc peste si presati pana se lipeste bine.


 Indoiti partea zimtata  de la celalalt capat spre interior si puneti lipici pe zimti


 Acoperiti cu unul dintre cercurile mici. Presati putin pana se lipeste. Palaria incepe sa prinda forma .


 Intoarceti palaria si introduceti snurul care va agata globul in pom pe gaura deja existenta de la compas. Eu am largit-o putin ca sa incapa. Pe snurul innodat am lipit o banda ingusta de gartie peste nod ca sa il pot lipi de capacac. Adaugati lipici pe toata suprafata si lipiti cel de al doilea cerc mic.



 Pe exteriorul palariei am pus glitter cu lipici negru pe care l-am intis bine pe toata suprafata. Nu va impacientati daca palaria are imperfectiuni, odata acoperita cu glitter nu se vor mai vedea.



 Lasati sa se usuce foarte bine ca sa o puteti orna. Odata uscata palaria capata un luciu mat iar glitterul nu iese prea mult in evidenta. Pentru ornat, am folosit cateva funze din hartie pe care le-am taiat cu perforatorul cu model. Cei care nu au pot taia frunzele cu foarfeca. Puteti adauga dupa imaginatie cateva piese in plus. Cteva frunze din quilling, perle, sau orice doriti.


Odata ornata, am folosit putin glitter alb pulbere ca sa arate ca si cum ar fi ninsa. La final  palaria arata astfel:



Sa trecem la asamblarea globului. Lipiti globul de palarie.


Pentru nas  aveti nevoie de 2 benzi 3mm de hartie portocalie, iar pentru ochi de  2 benzi de 3mm  hartie neagra taiata pe lung.

Lipiti nasul si ochii de cap.


Pentru gura eu am folosit confetti negre facute cu un perforator obisnuit.


Lasati sa se usuce putin si folosind acelasi glitter negru  pe care l-ati folosit la palarie , acoperiti ochii si gura.


 Globul este gata. Eu am facut un El si o Ea, caci parea prea singur mititelul. La final , globurile au o dimensiune de 10 - 12 cm cu palarie cu tot.


Sper ca v-a placut tutorial meu. 
Pe cei care vor folosi acest tutorial , ii rog respectos sa acorde credit si sa creeze un link catre aceasta postare. Mult spor la creat si happy quilling!

Cristina

 ***   Tutoriale pentru metoda Beehave :
           - Beehave by Susan
           - Beehave video tutorial by Pritesh

20 de comentarii:

  1. This is super fabulous.Love the hat especially
    Cheers
    Dr Sonia

    RăspundețiȘtergere
  2. Such a clever idea. Very very useful Cristina, Thanks for sharing this with us.

    RăspundețiȘtergere
  3. This looks so cue ! Very helpful tutorial.Thanks for sharing .

    RăspundețiȘtergere
  4. Minunat tutorial , ideea este geniala , imi este de un real folos.Multumiri si ,,SARBATORI FERICITE" , alaturi de cei dragi.

    RăspundețiȘtergere
  5. Piękne wykonanie, dziękuje za kursik, na pewno kiedyś skorzystam.
    Pozdrawiam.

    RăspundețiȘtergere
  6. Wow! Super! Smart idea with paper half globe shapes! Lovely snowmen!
    Hey, wanna join us for a any-technique-handmade snowman challenge at http://homyachok-scrap-challenge.blogspot.com/2012/12/snegovik.html? :-) just add a link and a banner :-)

    RăspundețiȘtergere
  7. Thank u all! I'm glad u like my snowman :) Happy Holidays!

    RăspundețiȘtergere
  8. wowww...gr8 Christina..I like tht snowlady's eyes the most.Its really pretty. Thank u for sharing dear...

    RăspundețiȘtergere
  9. Extraordinar! Si cata munca! Poate o sa ma incumet sa-l fac si eu cand voi avea ceva timp liber - multumesc pentru instructiuni! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  10. О! Столько квиллинговых деталей! И шляпы отличные!
    Спасибо за участие в задании от Хомячка!

    RăspundețiȘtergere
  11. Ух ты..класс! Спасибо за мК! Спасибо ,что творите вместе с Хомячок Challenge!

    RăspundețiȘtergere
  12. Обалдела...!!!!! Очаровашки!!!!!!! Приятно, что Вы вдохновились заданием от Хомячка!

    RăspundețiȘtergere
  13. Greetings! I've been following your site for a while now and finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from Houston Tx! Just wanted to say keep up the great work!
    Take a look at my web-site - warz wallhacks

    RăspundețiȘtergere
  14. Hi, i think that i saw you visited my weblog thus i came to “return
    the favor”.I am attempting to find things to enhance my site!
    I suppose its ok to use some of your ideas!

    !

    my web blog; MEDAL OF HONOR WARFIGHTER esp
    Also see my page - MEDAL OF HONOR WARFIGHTER mods

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc mult! Datorita ideilor tale am castigat un concurs la desen. Si voi participa in etapa urmatoare alaturi de celelalte prietene ale mele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru putin Andreea, ma bucur ca ti-au fost de folos ideile mele , cum spui tu :) Mult succes in continuare!!

      Ștergere